До суду часто надходять звернення від громадян. Здебільшого це запити щодо інформації про рух справи, організації роботи суду тощо.
Така комунікація є звичним форматом для судової установи із громадянами, які звертаються за захистом своїх прав та інтересів. Однак існують певні нюанси такого спілкування, адже воно регулюється Законом України «Про звернення громадян» та формат таких запитів може бути різним, а саме:
- Усне звернення – викладається громадянами на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку та записується посадовою особою.
- Письмове звернення – надсилається поштою або подається безпосередньо до суду через канцелярію суду.
- Електронне звернення – подається через офіційні вебплатформи суду, наприклад, за допомогою Електронного суду або офіційної електронної пошти суду.Та кожен вище зазначений запит має особливості, адже при зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Якщо звернення не відповідає встановленим вимогам воно може бути повернуте заявнику з відповідними роз’ясненнями.
Згідно зі статтею 20 Закону, на відповідь на звернення громадян встановлено терміни:
- Загальний термін – це не більше одного місяця з дня надходження, однак є ті які не потребують додаткового вивчення або невідкладні, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
- У випадку коли звернення потребує додаткового розгляду, термін може бути продовжений до 45 днів, але особа, що звернулась, повинна бути повідомлена про продовження такого терміну.
Важливо, що є звернення які не входять до повноважень суду, тому такі у термін не більше 5 днів пересилаються за належністю до відповідного органу, про що також повідомляється громадянину який подав звернення.
Контактні дані
Електронна форма звернення громадян